Zaznacz stronę

Jak odpowiadać na komentarze? 10 ważnych zasad.

353 dni. Tyle czekałam na odpowiedź od organizatora dużej fitnessowej imprezy. Wykrzykniki na końcu każdego zdania? Tak odpisywał właściciel klubu fitness na uwagi klientki. Czy tak można? Tak. Nikt tego nie zabroni, ale po co działać w ten sposób? Wtedy przegrywasz....

Kto zasługuje na koronę? O “najlepszych” w branży fitness

Kto jest najlepszy? Który instruktor, menedżer, trener personalny? Jaki sprzęt do ćwiczeń, jakie zajęcia i w końcu który klub fitness zasługuje na koronę? Wielu mówi o sobie w superlatywach, a Ty? Nawet jeśli myślisz, że Tobie to nie grozi, to dobrze będzie, jeżeli...

Nie widać, a słychać i czuć. O uśmiechu przez telefon

-Klub fitness, słucham? Jedno zdanie, a mi już odechciewa się pytać o cokolwiek. Dlaczego? Wyczuwam pośpiech i wręcz irytację, że dzwonię akurat teraz. Chyba komuś przeszkadzam. Do tego ten odpychający, szorstki głos. Założę się, że recepcjonista zabija teraz wzrokiem...

Błędy w umowach, regulaminach i dokumentacji – 8 ważnych zasad.

1. Niedozwolone zapisy w umowach i regulaminach  Regulamin klubowy oraz umowę najlepiej stworzyć z prawnikiem. Jest bowiem szereg zapisów niedozwolonych, których stosowanie może zaprowadzić nas na salę sądową. Te przykładowe, niestety wciąż spotykane w klubowych...

Gdy wiedza i doświadczenie są przereklamowane

Uczę się, wiem o wiele więcej na temat prowadzenia firmy niż 10 lat temu, a jednak wtedy zrobiłam duży krok, a dziś? Dziś za dużo wiem i mam za duże doświadczenie. Czy zatem wiedza i doświadczenie są przereklamowane? Czasami lepiej za dużo nie wiedzieć.   Czasami, gdy...

Opieprz pracownika przy klientach.

Zbeształ mnie z góry na dół i krzyczał, że może wszystko, bo jest moim szefem. Wyzywał, nie dopuszczał do słowa,  a to wszystko w obecności innej instruktorki i minutę przed tym, jak miałam zaprosić na salę klientów i poprowadzić trening. Te 30 osób przed salą...

Nie pracuj ciężko, a mądrze.

Nie kupuję hasła "pracuj ciężko". Czy chodzi o to, by nie mieć czasu na życie osobiste, poświęcać wiele, (często zbyt wiele), kosztem zdrowia fizycznego, samopoczucia, relacji z bliskimi? Czy to jest tak, że praca po 14 godzin na dobę, brak urlopu i ciągłe zmęczenie...

W jaki sposób kluby fitness ignorują swoich klientów?

Nie odpowiadaj na komentarze klientów na Facebooku. Nie wyjaśniaj trudnej sytuacji. Nie udzielaj odpowiedzi na pytania trudne, łatwe, w ogóle na żadne pytania. To doskonały przepis na to, by zrazić do siebie klienta obecnego i tego nowego.To także wspaniała recepta na...

Obsługa klienta z telefonem w roli głównej.

Kto chce być lekceważony i lubi czekać? Nikt. Kto ma telefon komórkowy? Wszyscy. Warto jednak używać go dobrze, a w przypadku obsługi klienta ma to kluczowe znaczenie. Oto 3 historie z życia wzięte, w których telefon odegrał główną rolę, a klient...

Uwaga! Reklamacja w sklepie Zara to kpina.

Kupujesz coś w Zarze? Lepiej poznaj swoje prawa i nie daj się oszukać, jeśli konieczna będzie reklamacja produktu. Zara pokazała mi kiedyś, jak lekceważy prawa konsumenta i chyba niewiele się zmieniło. Reklamacja w Zarze w moim przypadku to tragikomedia i sprawa...

Social Media – budują czy rujnują ?

O zrywaniu zaręczyn na Facebooku już było, a telefoniczne rozmowy kwalifikacyjne też już nie dziwią. Co będzie dalej? Czy technologia i Social Media tak zawładną nami, że spotkanie twarzą w twarz będzie dziwne, wstydliwe i staroświeckie? Zaawansowana technologia...

Tajemniczy telefon klienta na tropie trenerów i klubów fitness.

Już wiem kto mnie sprawdzał. Zdradzę Ci, kim był tajemniczy klient, który testował moją wiedzę i poziom obsługi klienta. Nie byłam jedyna, bo weryfikacji poddano wiele klubów fitness i trenerów. Myślisz, że zdałam test? Przekonasz się już za chwilę, ale zacznijmy od...

Facebook widzi wszystko, zwłaszcza ignorowanie klienta.

Niestety znów spotykam się z działaniem klubu fitness, który chyba zapomniał, jak wielką moc mają dziś Social Media, a zwłaszcza Facebook. Dobry marketing na Facebooku to dziś nie tylko posty mówiące o promocjach, ale także umiejętność radzenia sobie z negatywnymi...

Pamiętaj o przeglądzie kasy fiskalnej.

Własna działalność gospodarcza ma wiele plusów, ale niestety nakłada na przedsiębiorcę też wiele obowiązków, o których możesz nawet nie wiedzieć. Dziś podpowiem Ci, jak uniknąć problemów z urzędem skarbowym, a tego nikt z nas przecież by nie chciał. O tym, jakich...

Czy Benefit Systems faworyzuje duże kluby?

Fima Benefit Systems S.A woli nawiązywać współpracę z wielkimi klubami fitness. Te mniejsze, które często świadczą usługi na wyższym poziomie od dużych klubów sieciowych, mogą mieć problemy. Jak tak dalej pójdzie, to karta MultiSport będzie honorowana tylko w dużych,...

Jak działa konkurencja w obliczu tragedii ?

Czy konkurencja potrafi działać fair? Czy są jakieś granice, a etyka i empatia są jeszcze wpisane w istotę biznesu? Po ostatnim, tragicznym wydarzeniu w branży fitness obawiam się, że nie, a przynajmniej nie u wszystkich.  Dwa dni temu na Facebooku oraz stronie...

Na co kluby fitness wymuszają twoją zgodę?

Spam, newsletter czy formularz kontaktowy - tu najczęściej kluby pogrywają z nami. Wymuszają od nas zgody na przetwarzanie danych osobowych i żonglują nimi na prawo i lewo. Nie daj się.  Dowiedz się, czego nie mogą ci narzucić.  GIODO, (Generalny Inspektor Ochrony...

Opłaty wpisowe w klubach fitness. Raport 2016

W wielu klubach fitness, oprócz opłaty za karnet wymaga się uiszczenia dodatkowej opłaty. Występuje ona pod różnymi nazwami:  opłata wpisowa,  członkowska, administracyjna. Za co właściwie jest ta opłata i czy w ogóle powinna być pobierana? By zgłębić temat,...

Czego nie pisać w CV ?

Zamiast wymagać znajomości budowy pantofelka, powinni w szkołach uczyć pisania CV i kultury osobistej. Zdjęcia typu "selfie" to coraz częstszy widok w życiorysach, a o szacunku do  pracodawcy i jego czasu można tylko pomarzyć.  Prowadząc szkołę tańca, nieraz...

Jak zamknąć klub fitness z klasą ?

Zamykanie biznesu z dnia na dzień i zrobienie klienta na szaro niestety się zdarza. Pieniądze wydałeś, usługi nie masz, a firma nie odbiera telefonów. Znasz to? Dowiedz się jak zamknąć biznes z klasą i czego absolutnie nie robić przy zamykaniu działalności, zwłaszcza...

Rozdawanie ulotek przez Pocztę Polską to duże ryzyko.

  Wynik moich ostatnich firmowych doświadczeń z Pocztą Polską to wyrzucenie w błoto 700 złotych, zmarnowanie cennego czasu, stres i pozbawienie mnie części planowanego przychodu. Sprawa dotyczy kolportażu ulotek, co Poczta Polska nazywa nadaniem druku bezadresowego....

Oszustwo w sieci. Kbiz.pl i Krzysztof Habiak oszukuje.

Czy wiesz co zrobić, gdy dostaniesz wezwanie do zapłaty za usługę, której nie zamawiałeś?  O Krzysztofie Habiaku i jego portalu kbiz.pl było głośno. Chciał wyłudzić pieniądze ode mnie i tysięcy innych przedsiębiorców. W tym wpisie przedstawię ci krok po kroku, jak...

Jak zamienić porażkę w sukces?

Dziś podpowiem Wam, jak porażkę można zamienić w sukces i na nowo przekonać do siebie klienta. Czasem niewiele trzeba, a efekt może być naprawdę zaskakujący. Obsługa klienta no nie taka skomplikowana sprawa. Niedawno była mowa o tym,  jak zniechęcić lub stracić...

Jak skutecznie zniechęcić ? Obsługa klienta na minusie.

O tym, jak zyskać klienta pisano wiele. O tym jak go zniechęcić dowiesz się dziś. Zatem do dzieła: O zajęciach jogi zapomnij, jeśli nie masz konta na Facebooku. O zmianach w ofercie poinformuje cię ktoś, kiedyś, jeśli w ogóle... Dziś jedynie 3 przykłady tego, jak...

Recepcja klubu nie może zabrać twojego dokumentu tożsamości

Idziesz do klubu fitness lub szkoły tańca i chcesz skorzystać z szatni. Co wówczas słyszysz w większości obiektów? "Poproszę dokument pod zastaw kluczyka do szatni". Nie gódź się na to. Żadna recepcja nie może zabrać twojego dokumentu tożsamości. Co zatem zrobić gdy...

Niedozwolone klauzule w regulaminie klubu fitness.

Niech ten wpis będzie przestrogą dla właścicieli i managerów klubów fitness oraz szkół tańca.  Dla klientów niech będzie motywacją do dochodzenia swoich praw, bo tych niestety większość jest nieświadoma. Człowiek uczy się na błędach, a moje kosztowały wiele nerwów i...