Czym zaskoczyć klienta? Co zrobić, by poczuł radość, zadowolenie i magię Świąt Bożego Narodzenia?
Czy chodzi o darmowe wejściówki, zniżki i firmowe gadżety? Można i tak, ale ja proponuję inną drogę.
Poznaj moje 11 sposobów na świąteczny efekt WOW
Możesz zastosować je 6 grudnia, w Wigilię, (jeśli twój klub jest otwarty), lub przez cały świąteczny czas.
Zainspiruj się i działaj!
1. LISTY DO ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA
Klienci piszą na kartkach świąteczne życzenia dotyczące treningu, np.:
- ulubiona muzyka,
- ulubione ćwiczenia,
- dłuższy relaks itp.
Potem ustalasz dzień wręczania prezentów i spełniasz życzenia swoich klientów.
WAŻNE: Wcześniej przeczytaj wszstkie listy i przygotuj się pod kątem muzyki, ćwiczeń oraz innych życzeń Twoich podopiecznych.
Gdy już będziesz gotowy – działaj. Podaruj uśmiech, zainteresowanie, uwagę.
2. NAKLEJKI ZAMIAST OPASEK
Czy twoi klienci przychodząc na zajęcia fitness dostają na recepcji plastikowe karty, opaski lub kartki? Jeśli tak, to zrób małą zmianę.
Wręcz świąteczne naklejki z logo klubu lub z życzeniami.
Nie zdążyłeś wydrukować?
Wykorzystaj naklejki, jakie kupisz za kilka złotych w sklepie. Przecież choć raz w roku można zamiast gumowych opasek wręczyć świecącego aniołka lub wesołego renifera. Trochę dystansu przyda się wszystkim.
3.ŚWIĄTECZNE WYPIEKI
- Zmień menu w klubowym barze. Niech pachnie świętami: aromatyczną herbatą z kardamonem i pomarańczą, ciastem marchewkowym i piernikiem.
- Zamiast darmowej wejściówki daj bon na zimową herbatę lub gorącą czekoladę.
- Poczęstuj klientów świątecznymi piernikami, ale takimi domowej roboty.
Wcale nie muszą wyglądać idealnie. Takie domowe, zrobione od serca bez ulepszaczy i konserwantów smakują o niebo lepiej. Poza tym są zdrowsze, a w końcu klub fitness takim wartościom powinien mówić “tak”.
4.KARTKI ŚWIĄTECZNE TRADYCYJNE
Podaruj klientowi kartkę świąteczną, ale uwaga: Nie chodzi o newsletter z grafiką, bo tego twój klient ma już dość. Gdzie nie spojrzy, tam śpiewające renifery i tańczące elfy. Ile można?
Podaruj kartkę jak za dawnych lat: papierową, na której napiszesz życzenia długopisem, a nie za pomocą klawiatury.
Ja wiem, że to wymaga więcej czasu, ale warto spróbować.
Dla ambitnych: kartka spersonalizowana z dedykacją dla każdego klienta
5. MUZYKA
Poszukaj ciekawych wersji świątecznych utworów i dopasuj je do charakteru zajęć. Wybór jest naprawdę duży: wersje instrumentalne, latino, house, czy smooth jazz idealny na zajęcia body & mind.
Polecam:
- Last Christmas (Bachata Version) Rodrigo Ace
- Kenny G. The Greatest Holiday Classics
- Michael Bublé – All I Want For Christmas Is You
6. PREZENTY W SZAFKACH
Klient wchodzi do szatni, otwiera szafkę, a tam upominek. Cieszy się jak małe dziecko, bo nie spodziewał się takiej niespodzianki. Nie szkodzi, że to drobiazg. Liczy się gest i to, że o nim pamiętasz.
Zostaw w szafce:
- pralinkę ozdobnie zapakowaną
- pachnące świętami pierniki
- bilecik świąteczny z podziękowaniem za lojalność
7. KALENDARZ FITNESSOWY
Kojarzysz kalendarz adwentowy z czekoladkami? A gdyby tak przygotować kalendarz fitnessowy? W każdym okienku kryje się niespodzianka. Co konkretnie?
- hasło motywacyjne
- ćwiczenie do wykonania w domu
- podziękowanie za lojalność, za wybór klubu
- życzenia
Wiem, że to wymaga więcej czasu, ale masz już pomysł na przyszły rok.
8. PRZEBRANIE
Podaruj zabawę, uśmiech. Pokaż, że masz dystans do siebie i chcesz nim zarazić swoich klientów. Co możesz zrobić?
- Czapka Św. Mikołaja dla każdego uczestnika zajęć
- Gadżety dla instruktorów i recepcjonistów ( okulary świąteczne, ozdoby na głowę, koszulki z motywami świątecznymi).
Warto zrobić wspólne zdjęcie, a potem wydrukować i wręczyć każdemu klubowiczowi. Możesz opublikować je na stronie www lub w mediach społecznościowych. To świetna sprawa, ale:
WAŻNE: Pamiętaj, by uprzedzić o tym klientów i mieć ich zgodę.
UWAGA: Masz w regulaminie zapis, że klient wyraża zgodę na robienie zdjęć i publikowanie swojego wizerunku? To niczego nie załatwia. Sprawdź, czy twój regulamin jest zgodny z prawem i nie zawiera klauzul niedozwolonych.
Więcej na ten regulaminu klubu fitness pisałam tutaj
9. ZDJĘCIA, FILTRY, VIDEO
Wykorzystaj świąteczne filtry, które uatrakcyjnią twoje video. Przeprowadź transmisję na żywo lub nagraj film dla swoich klientów. Możesz zostać Św. Mikołajem, reniferem lub przenieść się w świąteczną krainę śniegu. Opcji jest wiele.
Śmiało! Więcej dystansu i zabawy.
10. KONKURSY
Zorganizuj konkurs dla klientów w klubie. Pamiętaj jednak, by był on zgodny z prawem, a jeśli jest to konkurs w mediach społecznościowych, to zgodny także z regulaminem danego podmiotu np. Facebooka.
Konkurs na Facebooku
- Musisz mieć regulamin konkursu
- Nie możesz wymagać tego, by udostępnić post
- Nie możesz wymagać oznaczenia znajomych
Możesz zachęcać i prosić o udostępnienie lub oznaczenie, ale nie możesz tego nakazywać. Nie może to być jednym z warunków konkursu
WAŻNE:
- O tym, jak zorganizować dobry konkurs i jakich błędów unikać dowiesz się więcej na blogu Moniki Czaplickiej
- Zanim zorganizujesz konkurs, zapoznaj się z regulaminem Facebooka
Losowanie
Jeśli chcesz wyłonić zwycięzcę wskutek losowania, to poczekaj… W przypadku losowania, o tym, kto zostanie zwycięzcą decyduje przypadek. To podlega pod ustawę o grach hazardowych i wówczas konieczne jest uzyskanie zezwolenia właściwego Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.
Organizując losowanie bez zgody popełniasz przestępstwo skarbowe, więc upewnij się, czy na pewno chcesz zorganizować loterię.
WAŻNE: Więcej na temat konkursów na Facebooku przeczytasz także na portalu Sprawny Marketing.
11. ZAWIESZKI Z ŻYCZENIAMI
To alternatywa dla kartki z życzeniami. Kupujesz gotowe zawieszki prezentowe lub sam projektujesz i drukujesz.
Ja swoje kupiłam. Do tego przyczepiasz bombki choinkowe i prawie gotowe.
Przed tobą najważniejsza rzecz: Treść
Życzenia, świąteczne wierszyki… wszystko zależy od twojej inwencji twórczej.
Ja zdecydowałam się na inną treść na każdej zawieszce. Rymy, życzenia, wierszyki – wszystko sama piszę i wymyślam.
Tak – to zabiera czas, ale 50 sztuk mogę wykonać z radością. Jeśli masz setki, tysiące klientów, to możesz wówczas nakleić wydrukowane już życzenia lub od razu zlecić druk gotowych zawieszek.
Jednak to już nie to samo. ..Dlatego polecam to rozwiązanie szczególnie dla małych, kameralnych biznesów, gdzie wszyscy się znacie, panuje rodzinna atmosfera, a do wykonania jest 50, a nie 500 upominków.
Teraz już wiesz jak osiągnąć świąteczny efekt WOW. Możesz wykorzystać te pomysły w swoim klubie fitness, ale także w innej branży.
Zainspiruj się i działaj. Życzę Ci przy tym wiele zabawy i uśmiechu na twarzach twoich klientów.
Czy masz już ode mnie listę jeden z rozdziałów e-booka “Twój lojalny klient”?
Otrzymasz go ode mnie bezpłatnie tutaj. Chcę dostać
Świetny kawał wiedzy dla przyszłej instruktorki 😀 Humor niesamowicie przyciąga klientów, pytanie tylko, jak sprawić, żeby z nami zostali. Zauważam, że pomimo charyzmy i profesjonalizmu instruktorów, klienci nie przychodzą regularnie na zajęcia. Mówią “Było super, dzięki” i więcej się nie pojawiają. O co chodzi?Dziękuję za ten świąteczny wpis <3
Cześć Gosiu. Cieszę się, że wpis się podobał, a skoro świat instruktorski jest przed tobą, to wierzę, że znajdziesz tu wiele przydatnych treści.
Wracając do twojego pytania, to od instruktora wiele zależy, ale… Nie wszystko.
Pytanie czy klient nie wraca ze względu na trenera, a może ze względu na klub ( lokalizację, warunki, brak zainteresowania, ceny). Tych aspektów jest dużo i żeby klient chciał wrócić to wszystko musi iść w parze, choć są przypadki, że instruktor robi wszystko tzn. tak klienci za nim szaleją, że on rekompensuje wady klubu.