Zaznacz stronę

Lustereczko, powiedz przecie…Dla kogo są lustra na sali treningowej?

FITNESS | 7 Komentarze

Zastanów się po co są lustra na sali treningowej. Czy po to, by powiększyć optycznie salę? A może po to, by klienci mogli korygować swoje ruchy? Nie, skąd. Przecież lustro na sali fitness jest po to, by instruktor mógł się w nim przeglądać i poprawiać swoje błędy, nie klientów. 
Tak niestety uważa wielu instruktorów i nie potrafię zrozumieć dlaczego osoby z takim podejściem wciąż prowadzą zajęcia. Któregoś lata, kiedy miałam sporo wolnego wolnego czasu, kupiłam karnet do jednego z warszawskich klubów. (Tak –  jestem jednym z tych nielicznych instruktorów, którzy chodzą na zajęcia do innych). Zajęcia były różne – raz lepsze, raz gorsze, instruktorzy bywali świetni i tacy, którym wiele można by zarzucić. Najbardziej jednak utkwiły mi w pamięci jedne zajęcia wzmacniające, bo już po rozgrzewce miałam ochotę wyjść z sali. Powstrzymałam się, a z każdą minutą było tylko gorzej. Instruktorka niemal całe zajęcia prowadziła tyłem do grupy. Nie mogę tego pojąć. Myślałam, że czasy kiedy instruktor prowadzi zajęcia wciąż tyłem do uczestników już dawno minęły i nie wrócą, a tu taka niemiła niespodzianka. Instruktorka nie podeszła do żadnego klienta ani razu, nie skorygowała żadnego błędu, (chyba że swojego). Ledwo się powstrzymywałam, by nie podejść do tych, którym kolana podczas wykonywania przysiadów wychodziły pół metra przed stopę. Prowadząca z wielkim zaangażowaniem motywowała do pracy…siebie. Z wielkim zacięciem wykonywała wszystkie ćwiczenia, obserwując dokładnie każdy swój ruch w lustrze. Gdybym wyszła z sali, nawet by nie zauważyła.
Oczywiście nie pojawiłam się ponownie na zajęciach u tej instruktorki. Jednak najbardziej przykre jest to, że klienci, nieświadomi swoich błędów będą nadal tłumnie przychodzić na zajęcia bo jest moc, bo boli, bo można się spocić. Tylko, że za kilka lat będzie bolało 100 razy mocniej.

PAMIĘTAJ:

Instruktor ma prowadzić zajęcia dla klientów, nie dla siebie. Na swój trening musi znaleźć dodatkowy czas, a prowadząc zajęcia musi mieć na uwadze klientów. Powinien zwracać uwagę na technikę, korygować błędy, dbać o ich bezpieczeństwo.

Atmosfera zajęć, nawiązanie dobrego kontaktu z grupą jest istotne. Nie osiągnie tego wpatrując się non stop w lustro.

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ

Kto zasługuje na koronę? O “najlepszych” w branży fitness

Kto jest najlepszy? Który instruktor, menedżer, trener personalny? Jaki sprzęt do ćwiczeń, jakie zajęcia i w końcu który klub fitness zasługuje na koronę? Wielu mówi o sobie w superlatywach, a Ty? Nawet jeśli myślisz, że Tobie to nie grozi, to dobrze będzie, jeżeli...

Jak dziękować? 5 niebanalnych prezentów dla klientów klubu fitness.

Nie musisz dziękować swoim klientom za to, że wybrali właśnie twój klub. Nie musisz doceniać ich wytrwałości. Nie musisz też być wdzięczny za ich lojalność ani dawać prezentów w podziękowaniu. W ogóle nic nie musisz. Jeśli jednak myślisz poważnie o swoim biznesie, to...

Mówić czy nie? O szczerości instruktorów cz.2

Czy instruktor fitness powinien mówić klientom klubu o swoich troskach? A może niech lepiej siedzi cicho zawsze i wszędzie? W części I dowiedziałeś się, co na ten temat sądzą instruktorzy oraz klienci klubów. Dziś podpowiem Ci, kiedy lepiej być szczerym, a kiedy...

Newsletter

Czy chcesz być na bieżąco?
Zapisz się na Newsletter, a nie przegapisz najnowszych wpisów.

Dodatkowo dostaniesz w prezencie Fitnessowe Must Know, czyli listę 6 rzeczy, które pomogą uniknąć fitnessowo-biznesowych problemów.

Zgoda